Αρχιεπίσκοπος: Στις μέρες μας χρειάζεται να θυμόμαστε τις ρίζες μας
Στην
ανάγκη να θυμόμαστε τις ρίζες μας αναφέρθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και
πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος κατά την διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσης
«Πρωταγωνιστές μιας άλλης εποχής 1950-1960» που πραγματοποιήθηκαν το
απόγευμα της Παρασκευής στο Αρχοντικό των Μπενιζέλων, στο σπίτι της
Αγίας Φιλοθέης στην Πλάκα. Παρέστησαν, επίσης, ο Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας, Δήμαρχοι, εκπρόσωποι τοπικών αρχών, συλλόγων και φορέων, κληρικοί και λαϊκοί, ενώ τον Αρχιεπίσκοπο συνόδευε ο Πρωτοσύγκελλος της Αρχιεπισκοπής Επίσκοπος Θεσπιών κ. Συμεών.
Ο φωτογράφος και εμπνευστής της έκθεσης κ. Αναστάσιος Σωτηρίου ευχαρίστησε τον Αρχιεπίσκοπο για την δυνατότητα να εκθέσει σε αυτόν τον χώρο και αναφέρθηκε στο περιεχόμενο της έκθεσης.
Στον χαιρετισμό του ο Μητροπολίτης Ιλίου κ. Αθηναγόρας τόνισε πως «αυτή η έκθεση γίνεται στον συγκεκριμένο χώρο λόγω της αγάπης του Αρχιεπισκόπου για τον πολιτισμό και τα γράμματα. «Με την έκθεση αυτή το Μενίδι βγαίνει από την εσωστρέφειά του κ παίρνει την θέση του στα καλλιτεχνικά δρώμενα των Αθηνών» υπογράμμισε ο Μητροπολίτης Ιλίου.
Στην συνέχεια ο Αρχιεπίσκοπος ευχαρίστησε τον κ. Σωτηρίου τονίζοντας πως το έργο του από μόνο του ανοίγει τους δρόμους. «Με την έκθεση αυτή ο κ. Σωτηρίου κατάφερε να σταματήσει τον χρόνο» σημείωσε ο Αρχιεπίσκοπος, ενώ υπογράμμισε πως «μας δίνει το μήνυμα ότι στις μέρες μας χρειάζεται να θυμόμαστε τις ρίζες μας. Έτσι μόνο θα οικοδομούμε και θα πλουτίζουμε το μέλλον μας».
Η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 3 Μαΐου, περιλαμβάνει έξι σειρές «σκηνοθετημένων/πεποιημένων» φωτογραφιών -συνολικά περίπου 50 λήψεις- που αποτυπώνουν στιγμές από την καθημερινή ζωή στις ημιαστικές περιοχές των Μεσογείων της Αττικής τις δεκαετίες του 1950 και 1960.
Επίσης, εκτός από το εικαστικό της σκέλος, έχει ιστορικό-λαογραφικές προεκτάσεις, ενώ στοχεύσει ταυτόχρονα στο νου και στο συναίσθημα.
Πρόκειται για ένα σκηνοθετημένο εξάπτυχο φωτογραφικό σενάριο γύρω από ήθη και έθιμα των συγκεκριμένων δεκαετιών με επίκεντρο τη γυναίκα: σκηνές αγροτικού βίου (θερισμός, τρύγος) και αστικού βίου (κυριακάτικο τραπέζι, πρωινό ξύπνημα) και μια πτυχή της θρησκευτικής ζωής (μνημόσυνο). Το σενάριό του έχει προκύψει ύστερα από βιβλιογραφική ιστορική και λαογραφική έρευνα και έπειτα από συνεντεύξεις με ανθρώπους που ζούσαν τότε στην περιοχή.