23/11/15

Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ ΕΙΣ ΙΟΠΠΗΝ.



Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ ΕΙΣ ΙΟΠΠΗΝ.



Τό Σάββατον, 8ην / 21ην Νοεμβρίου 2015, ωρτάσθη πό το Πατριαρχείου ορτή τς Συνάξεως τν γίων ρχαγγέλων ρχιστρατήγων Μιχαήλ καί Γαβριήλ και πασν τν πουρανίων Δυνάμεων σωμάτων ες τήν πόλιν τς όππης καί ες τήν ν ατ παραλιακήν μώνυμον εράν Μονήν, ες τήν ποίαν προεξρξε τς ορτς καί τς θ. Λειτουργίας, μετά τήν πό τν Προσκόπων ποδοχήν Ατο, Α.Θ.Μ. Πατήρ μν καί Πατριάχης εροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος, συλλειτουργούντων Ατ το Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναζαρέτ κ. Κυριακο, το Σεβ. ρχιεπισκόπου όππης κ. Δαμασκηνο, το Σεβασμιωτάτου ρχιεπισκόπου Κωνσταντίνης κ. ριστάρχου Γέροντος ρχιγραμματέως, το Σεβασμιωτάτου ρχιεπισκόπου νθηδνος κ. Νεκταρίου ντιπροσώπου το Πατριαρχείου ες Κωνσταντινούπολιν, το Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου πρην Ζάμπιας κ. ωακείμ, ερομονάχων γιοταφιτν, ς το γουμένου το Φχές ν ορδανί ρχιμανδρίτου π. ερωνύμου ς Προεξάρχοντος ερέως, το Τελετάρχου ρχιμανδρίτου π. Βαρθολομαίου, το Προϊσταμένου τς Ρωσικς ποστολς ες εροσόλυμα ρχιμανδρίτου λεξάνδρου καί το βοηθο ατο ρχιμανδρίτου π. Λεοντίου, το φημερίου τς Κοινότητος όππης Πρεσβυτέρου π. Κωνσταντίνου, το γουμένου τς Ρέμλης ρχιμανδρίτου π. Νήφωνος, το ρχιδιακόνου π. Ελογίου καί το εροδιακόνου π. Μάρκου καί ρχιμανδρίτου π. Τιμόφτη τς Μονς τν ρχαγγέλων, ψάλλοντος δεξιά λληνιστί το Πρωτοψάλτου κ. Μαρτινάκου ν ταυτ καί γιογράφου το Ναο τούτου, προσκληθέντος πό το γίου όππης, καί τς χορδίας τς Κοινότητος όππης ραβιστί, ν κατανυκτικ προσευχ, παρουσί το Πρέσβεως τς λλάδος ες σραήλ κ. Σπυρίδωνος Λαμπρίδη, τς Πρέσβεως τς Κύπρου καί λλων διπλωματικν κπροσώπων.
Πρός τό εσεβές κκλησίασμα τοτο κήρηξε τόν θεον λόγον Μακαριώτατος λληνιστί χοντα οτως:
«Χαίρει χαρ πάντα τά πέρατα σήμερον, τήν ασίαν μνήμην ορτάζοντα, τν ρχαγγέλων σου, Θεός, Μιχαήλ το θείου καί Γαβριήλ το θεόφρονος, συγχαίρει δέ καί πσα τν γγέλων τάξις τι σζεται κόσμος τ σκέπ ατν», ναφωνε μελδός τς κκλησίας.
γαπητοί ν Χριστ δελφοί,
Ελαβες Χριστιανοί.
Ο ρχιστράτηγοι Μιχαήλ καί Γαβριήλ μετά τν λοιπν σωμάτων Δυνάμεων συνεκάλεσαν μς σήμερον ν τ φερωνύμ ατν Να ν τ βιβλικ ταύτ πόλει όππ, να εσεβς καί ορτίως τιμήσωμεν τήν εράν ατν σύναξιν. Καί τοτο, διότι ο γγελοι εναι πνεύματα, τά ποα πηρετον τάς βουλάς το Θεο διά τήν σωτηρίαν τν νθρώπων, ς διδάσκει θεος Παλος, πικαλούμενος τόν προφήτην Δαυΐδ: (Ψαλμ. 103,4): «Οχί πάντες εσί λειτουργικά πνεύματα ες διακονίαν ποστελλόμενα διά τούς μέλλοντας κληρονομεν σωτηρίαν;», (βρ. 1, 14)».
Ο γγελοι ς πρός τήν φύσιν ατν εναι πνεύματα, δηλαδή πάρξεις σώματες, ϋλες καί λογικές, ς διδάσκει γιος ωάννης Δαμασκηνός: «γγελος εναι οσία νοερά, εικίνητος, ατεξούσιος, σώματος, πού χει λάβει τήν θανασίαν ες τήν φύσιν τς κατά χάριν, τς ποίας οσίας μόνος Κτίστης γνωρίζει τό εδος καί τόν ρον». «γγελος τοίνυν στίν οσία νοερά, εικίνητος, ατεξούσιος, σώματος, Θε λειτουργοσα κατά χάριν ν τ φύσει τό θάνατον εληφυα, ς οσίας τό εδος καί τόν ρον μόνον Κτίστης  (Θεός ) πίσταται».
ς πρός δέ τήν ποστολήν ατν, εναι νά πηρετον τό θέλημα το Θεο, «ατη στίν διακονία ατν (τν γγέλων), λέγει ερός Χρυσόστομος, τό δι μς (τούς νθρώπους) πανταχο πέμπεσθαι πό το Θεο». Κατά δέ τόν γιον ωάννην τόν Δαμασκηνόν, ο γγελοι εναι σχυροί καί τοιμοι διά τήν κπλήρωσιν το θείου θελήματος καί βρίσκονται μέσως παντο… καί φυλάσσουν μέρη τς γς καί γονται ες θνη καί τόπους, πως διετάχθησαν πό τόν Δημιουργόν καί οκονομον ατά πού μς φορον καί μς βοηθον. «σχυροί καί τοιμοι πρός τήν το θείου θελήματος κπλήρωσιν καί πανταχο εθέως ερισκόμενοι, νθα ν θεία κελεύσ πίνευσις, τάχει φύσεως καί φυλάττοντες μέρη τς γς καί θνν καί τόπων προϊστάμενοι, καθώς πό το Δημιουργο τάχθησαν καί τά καθ μς οκονομοντες καί βοηθοντες μν».
Πάντες ο γγελοι, ο ποοι κτίσθησαν (δημιουργήθησαν) διά το Θείου Λόγου καί τελειώθησαν διά το γιασμο το γίου Πνεύματος, παρίστανται κύκλ το θρόνου το Θεο καί καταπαύστως δουσιν τόν πινίκιον μνον βοντες καί λέγοντες:  «γιος, γιος, γιος Κύριος Σαβαώθ, πλήρης ορανός καί γ τς δόξης σου». Κατ ναλογίαν δέ τς ξίας καί τς τάξεως ατν, συμμετέχουν το φωτισμο καί τς χάριτος το γίου Πνεύματος.
Μεταξύ τν μακαρίων καί ΰλων Δυνάμεων, δηλονότι τν γγέλων, διακρίνονται Μιχαήλ καί Γαβριήλ, ς ναφωνε μελδός: «θου τν κτισμάτων σου ρχήν, οσίαν τήν σώματον, Ποιητά Θεέ τν γγέλων, τόν χραντόν Σου θρόνον κυκλοσαν κραυγάζειν σοι γιος γιος γιος ε Θεέ Παντοκράτορ. Χαίροις, Γαβριήλ, μυσταγωγέ τς το Θεο σαρκώσεως, Μιχαήλ τε ταγμάτων ΰλων πρωτοστάτα, παύστως κραυγάζοντες, γιος γιος γιος ε Θεέ Παντοκράτορ».
γία μν κκλησία ξόχως τιμ τόν Μιχαήλ, ς λέγει καί μελδός:  «Σύν ατος (τος γγέλοις) Μιχαήλ σώματος καί πρωτοστάτης τν νω Δυνάμεων, ρχιστράτηγος τν γγέλων, στιάτωρ ( φιλοξενν ) μν σήμερον γέγονεν».
Βεβαίως πραγματικός στιάτωρ σήμερον εναι Ατός οτος Κύριος μν ησος Χριστός, ποος γαπητοί μου, μς κάλεσεν διά τν γίων καί ΰλων ατο λειτουργν, ες τό εχαριστιακόν τοτο δεπνον το Κυριακο ατο σώματος καί αματος. Τό δεπνον δέ τοτο φορ ες τήν ληθινήν ζωήν, δηλονότι τήν αώνιον καί μένουσαν, τήν ζωήν το Θεο Λόγου το Χριστο το επόντος:  τργων μου τν σρκα κα πνων μου τ αμα ν μο μνει, κγ ν ατ,  (ωάν. 6, 56),  «ες τοτο γρ κα κοπιμεν κα νειδιζμεθα, τι λπκαμεν π Θε ζντι, ς στι σωτρ πντων νθρπων, μλιστα πιστν», (Α Τιμ. 4,10).
Ες τήν λπίδα μας ταύτην, «πί Θε ζντι, ς στι Σωτήρ πάντων νθρώπων», (Α Τιμ. 4, 10) χομεν συμπαραστάτας τούς γγέλους καί μάλιστα τούς πρωτίστους ατν, ς λέγει καί μελδός:  «γγέλους πέστησας φύλακας, τος νθρώποις ς εσπλαχνος, διακόνους τε νέδειξας, Χριστέ, τς σωτηρίας τν σν θεραπόντων».  Διά τοτο καί πάλιν μελδός ναφωνε λέγων:  «Χαίρει χαρ πάντα τά πέρατα σήμερον τήν ασίαν μνήμην ορτάζοντα τν ρχαγγέλων σου Θεός, Μιχαήλ το θείου καί Γαβριήλ το θεόφρονος. Συγχαίρει δέ καί πσα τν γγέλων τάξις τι σζεται κόσμος τ σκέπ ατν».
σωτηρία το νθρώπου, γαπητοί μου, ποία ρχίζει πό τήν πίγειον παροσαν μν ζωήν μέ τήν νταξίν μας ες τό Σμα τς κκλησίας, δηλονότι το Χριστο, ποτελε να κατ ξοχήν σχατολογικόν γεγονός. Καί τοτο, διότι μέλλει νά λοκληρωθ μέ τήν Δευτέραν Παρουσίαν το Κυρίου καί τήν εσοδον τν κλεκτν ατο ες τήν αώνιον βασιλείαν.
όρτιος μνήμη σήμερον τν σωμάτων γγελικν Δυνάμεων καί λειτουργικν Πνευμάτων πιβεβαιώνει καί δικαιώνει πολύτως τόν  Εαγγελικόν καί Κυρακόν λόγον τς κκλησίας, τόν πό το Εαγγελιστο ωάννου μαρτυρούμενον, «Γνωρίζομεν καλά τι καταγόμεθα πό τόν Θεόν καί λοι ο μακράν το Θεο νθρωποι ερίσκονται πό τήν ξουσίαν καί πίδρασιν το πονηρο πνεύματος, το πνεύματος τν δαιμόνων: «οδαμεν τι κ το Θεο σμεν, κα κσμος λος ν τ πονηρ κεται», (Α ωάν. 5, 19).
Δεηθμεν το Κτίστου τν ΰλων σωμάτων ορανίων Δυνάμεων καί μετά το μελδο επωμεν: «ς φύλακες το κόσμου καί τς κκλησίας καί Ταξιάρχαι τν νω Δυνάμεων (Μιχαήλ καί Γαβριήλ), πέρ μν καί πέρ ερήνης τς δοκιμαζομένης περιοχς μν, τόν Σωτρα, καθικετεύσατε», μήν.».
Τήν θ. Λειτουργίαν κολούθησε δεξίωσις ες τό γουμενεον τς Μονς, τήν δεξίωσιν δέ κολούθησε τράπεζα, παρατεθεσα πό το γουμένου καί νακαινιστο τς Μονς Σεβασμιωτάτου ρχιεπισκόπου όππης κ. Δαμασκηνο.
 κ τς ρχιγραμματείας.