25/4/17

O Κύριός μου και ο Θεός μου

O Κύριός μου και ο Θεός μου
Ο απόστολος Θωμάς δεν ήταν παρών στον τόπο που ήταν μαζεμένοι οι υπόλοιποι μαθητές, κρυμμένοι από τον φόβο των Ιουδαίων.

Δεν είδε ούτε άκουσε τον Ιησού όταν εμφανίστηκε στο μέσον,  βλέποντας τους μαθητές Του φοβισμένους και ταραγμένους, λέγοντάς τους: «Ειρήνη υμίν»!

Δεν πίστεψε ούτε στην θέα της χαράς που είχε κυριεύσει τους συμμαθητές του, η οποία διέλυσε τον φόβο τους μόλις αντίκρυσαν τον Διδάσκαλό τους!

Ορθολογιστικά και ανθρώπινα ζητούσε αποδείξεις χειροπιαστές για να πιστέψει!

Ο Ιησούς ικανοποίησε το αίτημα του μαθητού Του, εμφανιζόμενος οκτώ ημέρες μετά, εις το μέσον των μαθητών Του, ειρηνεύοντάς τους πάλι, καλώντας τον Θωμά να τον ψηλαφίσει για να πιστέψει!

Στην Θέα του αναστημένου Ιησού φωτίστηκε ολόκληρος ο Θωμάς μετατρέποντας την απιστία του σε ομολογία πίστεως, κραυγάζοντας μέσα από την καρδιά του: «ο Κύριός μου και ο Θεός μου»!

Κληρονομιά μεγάλη για όλο το ανθρώπινο γένος η ομολογία του Θωμά, ακόμη μεγαλύτερη όμως η σωτήρια δήλωση του Ιησού, αναφερόμενος στις επόμενες γενιές μέχρι σήμερα, «μακάριοι οι μη ειδότες και πιστεύσαντες»!

Εμείς σήμερα μπορεί οφθαλμοφανώς να μη βλέπουμε τον Χριστό, Τον ψηλαφούμε όμως στην φωτεινή και γεμάτη χαρά θέα του προσώπου όλων των Αγίων, των Μαρτύρων! Η βιωτή τους όλη, περνώντας μέσα από το μαρτύριο, την άσκηση και τους αγώνες τους, είναι ομολογία της Αναστάσεως του Χριστού!

Η χαρά και το φως στην ζωή των ανθρώπων,  ακόμη και σήμερα, στην καθημερινότητά μας, που περνά μέσα από την προσωπική προσπάθεια του καθενός, τρεφόμενη από την πίστη μας στον Θεό, είναι ομολογία της Αναστάσεως του Χριστού!

Το φως και η χαρά που μας χάρισε με την Ανάστασή Του ο Χριστός, διαλύοντας κάθε σκιά και λύπη που κυριαρχεί στην ζωή μας, είναι ο Ίδιος ο Ιησούς.

Έρχεται στην ζωή μας, διαλύοντας τις αμφιβολίες μας, και μας καλεί να Τον ψηλαφίσουμε!

Αυτή η χαρά και η λάμψη της Αναστάσεως  αρκεί για να μετατρέψει την δική μας απιστία σε ομολογία, αναφωνώντας: «ο Κύριός μου και ο Θεός μου»!

Χριστός Ανέστη!

+αρχιμ. Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής του Εσφιγμένου